Grupul de lucru în asistența socială sătmăreană GLASS Satu Mare, întrunit în cadrul unei ședințe pe tema managementului de caz
Workshopul a avut loc la sediul Direcției de Asistență Socială Satu Mare, strada Ilișești nr. 4, iar cu prilejul întâlnirii de lucru specialiști din cadrul instituțiilor, organizațiilor, asociațiilor și fundațiilor care cunosc ansamblul de tehnici, proceduri și instrumente de lucru ce asigură coordonarea activităților de asistență socială au conlucrat pentru identificarea celor mai bune soluții în cazuri punctuale. 

Direcția de Asistență Socială Satu Mare prin Biroul Protecție Socială a organizat joi, 26 mai 2022, o nouă întâlnire de lucru pe tema “Managementul de caz în asistența socială”, eveniment organizat în cadrul Grupului de lucru în asistența socială sătmăreană GLASS Satu Mare. Ședința de lucru a continuat practic seria întâlnirilor specialiștilor din domeniu, serie demarată în luna februarie. 

 


La eveniment au participat reprezentanți din cadrul Asociației Stea – directoare Cristina Bala, Spitalului Județean de Urgență Satu Mare – Varga Bogdana și Andreea Sabadoș, Poliției Locale – Naghi Ștefan și Balint Eudochia, Fundația Hans Lindner – director Koczinger Tiberiu și jurista Zaha Alexandra, Agenția Județeană de Plăți și Inspecție Socială Satu Mare – Saad Adriana, Asociația Sfântul Acoperământ al Maicii Domnului – Centrul de zi Tatiana – Buzilă Bianca, Centrul de Evaluare, Prevenire și Consiliere Antidrog Satu Mare - Camelia Iacob și, nu în ultimul rând, gazda – Direcția de Asistență Socială Satu Mare – director executiv Adrian Balaj, specialiști Monica Popescu, Alina Codescu, Ioana Vladimirescu și Cristina Șuta.  

 


Workshopul a avut loc la sediul Direcției de Asistență Socială Satu Mare, strada Ilișești nr. 4, iar cu prilejul întâlnirii de lucru specialiști din cadrul instituțiilor, organizațiilor, asociațiilor și fundațiilor care cunosc ansamblul de tehnici, proceduri și instrumente de lucru ce asigură coordonarea activităților de asistență socială au conlucrat pentru identificarea celor mai bune soluții în cazuri punctuale. 

 


Întâlnirea a fost deschisă de directorul Direcției de Asistență Socială Satu Mare, Adrian Balaj, care a invitat asociațiile și organizațiile nonguvernamentale să își încarce informațiile referitoare la obiectul de activitate pe platforma care a fost concepută ca pilon principal în constituirea unei baze de date comună prin care să se cunoască exact siuația legată de disponibilitatea de servicii ce există la ora actuală în organizații și instituții și, bineînțeles, prin care să poată fi verificate eventuale suprapuneri de servicii sociale. Lista serviciilor prestate de diverși parteneri sociali privați (ONG-uri) de la nivel UAT poate fi studiată accesând site-ul Direcției de Asistență Socială Satu Mare, www.dassatumare.ro, secțiunea “Parteneriate” – subsecțiunea “Serviciile ONG-urilor din Satu Mare”.

 

Directoarea Asociației Stea, Cristina Bala, a prezentat schița managementului de caz inter-instituționale în cele șase etape, pornind de la pregătirile interne pentru aplicarea procesului de management de caz inter-instituțional, identificarea cazurilor și evaluarea inițială, înregistrarea și completarea bazei de date comune cu beneficiarii care intră în management de caz, evaluarea complexă, monitorizarea cazurilor și monitorizarea procesului. 

 

Pornind de la ideea că obiectivul utilizării metodei managementului de caz în asistența socială constă în asigurarea unei intervenții multidisciplinare și interinstituționale, întâlnirea a asigurat cadrul perfect pentru un schimb de idei și experiență pe tema practicii managementului de caz și a măsurilor ce se impun pentru asigurarea continuității procesului de asistență a persoanelor ce beneficiază de suport. 

 


Specialiștii au discutat pe marginea unui studiu de caz, identificând soluții pentru rezolvarea situației de vulnerabilitate în cazul prezentat. 
 

 
Politica de Cookie