Primăria și Direcția de Asistență Socială au creat un sistem de colaborare în domeniul social între mediul public- mediul privat- ONG-uri și cetățeni prin intermediul platformei online www.impreunasm.ro.
Un număr de ajutor a fost pus la dispoziția sătmărenilor în perioada stării de urgență, iar numărul de solicitări și întreaga implicare a ONG-urilor a fost centralizată, fiind de mare ajutor pentru persoanele aflate în dificultate.
Astfel, în periaoda stării de urgență, respectiv a stării de alertă s-au centralizat 410 apeluri și timp de mai multe luni, Direcția de Asistență Socială împreună cu voluntarii au venit în sprijinul a 981 de beneficiari, cei mai mulți fiind persoane vârstnice, de peste 65 de ani care au apelat și numărul unic de telefon, promovat prin intermediul platformei: 0748.109.853, care este în continuare funcțional.
În baza experienței avute, a fost concepută platforma www.impreunasm.ro , astfel încât activitățile derulate în comun cu ONG-urile să continue, fiind de mare ajutor și pentru mobilizarea sătmărenilor imediat după izbucnirea conflictului militar din Ucraina.
Având în vedere faptul că, din punct de vedere economic, mai ales în timpul sezonului rece, vor fi persoane din categoriile vulnerabile care vor avea nevoie de ajutor, Primăria Municipiului Satu Mare și Direcția de Asistență Socială au decis ca această platformă să își extindă serviciile. Fiecare ONG este invitat să se înscrie pe platformă pentru a crea o bază de date cu beneficiarii pe care aceștia îi au în atenția lor, astfel încât să se evite suprapunerea de servicii sociale pe viitor, iar intervențiile să fie în continuare eficiente și să se desfășoare cât mai profesionist.
Sătmărenii pot cere ajutor, în nume propriu, sau pot sesiza cazurile sociale, platforma fiind un serviciu ce face apel la spritul civic al sătmărenilor, care nu rămân niciodată indiferenți când vine vorba despre persoanele aflate în dificultate.
Primăria și toate ONG-urile își vor pune resursele la dispoziție pentru a evita în perioada sezonului rece situațiile în care o persoană să rămână izolată, fără alimente sau căldură, iar Direcția de Asistență Socială va coordona și centraliza toate cererile pentru a veni în sprijinul sătmărenilor, în limita atribuțiilor legale și a resurselor.
Sătmărenii care doresc să devină voluntari pot la rândul lor să acceseze pagina.
Mulțumim pe această cale firmei Hitter Technologies care a oferit gratuit serviciul de construire a platformei.